Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ!!!


Βρίσκεστε στο ιστολόγιο του τμήματος Γ3' του 3ου Γυμνασίου Νικαίας. Εδώ καθηγητές και μαθητές θα μπορείτε να αναρτήσετε τις απόψεις για ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια απασχόλησε πολύ την κοινή γνώμη. Το θέμα αυτό είναι η χρήση των ''GREEKLISH''. Πιστεύουμε ότι θα διαβάσουμε πολλές και διαφορετικές σκέψεις. Καλή συνέχεια!!! 



Η χρήση των greeklish, δηλαδή η γραφή της ελληνικής γλώσσας με λατινικό αλφάβητο, είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολύ την κοινή γνώμη τα τελευταία χρόνια. Είναι μια γλώσσα εύκολη και γρήγορη που βοηθάει στην επικοινωνία των νέων, την καταλαβαίνουν και είναι φιλική στους περισσότερους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών. Από τη μια πλευρά υπάρχουν οι πολέμιοι των greeklish, που άλλοι από αυτούς είναι φανατικοί και άλλοι πιο ήπιοι.

Πάντως, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα greeklish  δεν δημιουργούν προβλήματα στην ελληνική γλώσσα ,όταν αυτή περιορίζεται στις διαδικτυακές συνομιλίες και θα πρέπει να θεωρείται απλά ως ένας νέος τρόπος επικοινωνίας στον αντίποδα της παραδοσιακής αντίληψης.

Αυτό το τρίμηνο στο σχολείο, στο μάθημα της γλώσσας ασχοληθήκαμε με ένα project. To project αυτό αναφέρεται στα greeklish.
Με βάση τις ερωτήσεις που τέθηκαν σε ανθρώπους διαφόρων ηλικιών συμπεραίνουμε ότι τα greeklish είναι μια ‘’καινούρια’’ διαδικτυακή γλώσσα που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Όμως όπως ξέρουμε τα greeklish χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους νέους αλλά γιατί; Έτσι ρωτήσαμε και μάθαμε επειδή οι νέοι χρησιμοποιούν πιο πολύ τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν την ευκαιρία να γράφουνε τα greeklish ενώ οι μεγάλοι δεν τυχαίνει να γράφουν. Επίσης, πολλοί θεωρούν ότι τα greeklish είναι απειλή για την γλώσσα μας, ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν είναι γιατί δεν αλλάζει τίποτα ουσιαστικά. Μερικά αρνητικά που μπορεί να έχουν τα greeklish είναι ότι σε αποξενώνουν από την ελληνική γλώσσα, το οποίο δεν σε βοηθά –κατά τη γνώμη μου- εφόσον την ελληνική γλώσσα την ‘’έχεις’’ καθημερινά στο σχολείο αν είσαι έφηβος ή στα βιβλία αν είσαι πιο μεγάλος.


2 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η χρήση των greeklish, δηλ. η γραφή της ελληνικής γλώσσας με λατινικό αλφάβητο, είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει πολύ την κοινή γνώμη τα τελευταία χρόνια.
    Από τη μια πλευρά υπάρχουν οι πολέμιοι των greeklish, που άλλοι από αυτούς είναι φανατικοί και άλλοι πιο ήπιοι.
    Οι πιο φανατικοί εχθροί αυτού του τρόπου γραφής υποστηρίζουν ότι τα greeklish είναι μια πρώτη φάση για την καταστροφή της ελληνικής γλώσσας. Αρνούνται να τα γράψουν και πιστεύουν ότι δεν θα έπρεπε να είχαν φταχτεί.
    Οι πιο ήπιοι εχθροί των greeklish δεν πιστεύουν ότι αποτελούν απειλή για την ελληνική γλώσσα, αφού είναι μια βαθιά ριζωμένη γλώσσα πολλών χρόνων, αλλά για την ορθογραφία της. Επίσης πολλοί από αυτούς δυσκολεύονται τόσο να τα διαβάσουν όσο και να τα καταλάβουν. Γράφοντας greeklish ανακατεύουμε τα αγγλικά με τα ελληνικά , με αποτέλεσμα καμιά γλώσσα από τις δυο δεν χρησιμοποιείται σωστά.
    Πάντως, αυτοί που είναι κατά των greeklish υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια νέα μόδα που ξεκίνησε από την γραφή μηνυμάτων (sms) και οι νέοι τα χρησιμοποιούν γιατί βαριούνται να γράφουν και θέλουν να κάνουν τα πάντα πιο γρήγορα.
    Από την άλλη πλευρά, οι υποστηρικτές των greeklish πιστεύουν ότι η νέα γραφή ,όχι μόνο δεν απειλεί τη γλώσσα μας, αλλά βοηθάει, αφού προσφέρει ελευθερία στους χρήστες της, μιας και δεν υπάρχουν κανόνες ορθογραφίας και ο καθένας μπορεί να γράφει όπως θέλει, χωρίς να χρειάζεται να ντρέπεται για τυχόν λάθη στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι μια γλώσσα εύκολη και γρήγορη που βοηθάει στην επικοινωνία των νέων, την καταλαβαίνουν και είναι φιλική στους περισσότερους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών.
    Πάντως και οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές των greeklish θεωρούν ότι η χρήση τους δεν δημιουργεί πρόβλημα στην ελληνική γλώσσα ,όταν αυτή περιορίζεται στις διαδικτυακές συνομιλίες και θα πρέπει να θεωρείται απλά ως ένας νέος τρόπος επικοινωνίας στον αντίποδα της παραδοσιακής αντίληψης.

    ΝΤΟΒΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή